Дослідження в рамках проєкту HYBRIT показало, що залізо, отримане шляхом прямого відновлення (DRI) воднем, має кращі властивості та якість.
Таке залізо є високометалізованим і має кращі механічні властивості та властивості старіння, порівняно з залізом, що отримують за допомогою викопного палива, повідомляє пресслужба Vattenfall.
В повідомленні зазначили, що таке залізо легко використовувати, транспортувати та зберігати. А використання водню практично повністю усуває викиди вуглецю.
Технічний директор SSAB і член правління HYBRIT Мартін Пей наголосив, що технологія допоможе у “зеленому” переході металургії.
"Ми зробили шлях декарбонізації виробництва сталі більш доступним та ефективним на основі водню. Це може допомогти пом’якшити зміну клімату", – сказав він.
В пресслужбі пояснили, що проєкт HYBRIT був започаткований компаніями SSAB, LKAB і Vattenfall для розробки нової технології виробництва чавуну та сталі на основі водню з метою створення ланцюжка створення вартості без використання викопного палива від шахти до готової сталевої продукції. У червні 2021 року HYBRIT-ініціативі вдалося виготовити перший у світі губчастий чавун прямого відновлення воднем на пілотному заводі, побудованому за підтримки Шведського енергетичного агентства.
Компанія Hybrit Development AB подала патентні заявки з описом винаходів до Європейського патентного відомства.
"Дуже обнадійливо бачити, що ці результати не тільки підтверджують кліматичні переваги заміни викопного палива на водень з електроенергії без викопного палива, але й те, що декарбонізація може фактично призвести до кращих промислових процесів і продуктів", – сказав старший віце-президент і керівник відділу стратегічного розвитку Vattenfall Андреас Регнелл.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, у Швеції виробник сталі SSAB об’єднав зусилля з гірничодобувною компанією LKAB та постачальником електроенергії Vattenfall у проєкті HYBRIT, який дозволить металургійній промисловості повністю відмовитися від викопного палива та вуглецю через 20 років.