Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України відмовляє у видачі ліцензії на управління небезпечними відходами на підставах, яких не було за керівництва Руслана Стрільця. Дата останньої видачі відомством ліцензії – 28.08.2024 року.
Цим фактом обурилися в Асоціації професіоналів довкілля PAEW.
Фахівці розповіли, що серед причин відмови у видачі дозвільного документа у сфері поводження з небезпечними відходами у Міндовкілля, зокрема, з'явилася "неспівставність термінологічного апарату операцій з поводження відходами та управління відходами, вказаних у висновках державної екологічної експертизи та висновках з оцінки впливу на довкілля (ОВД), отриманих до 09.07.2022, а також переліку відходів Державного класифікатора відходів та Національного переліку відходів". Така ж причина може стати обґрунтуванням для ненадання дозволу на оброблення відходів, говорять у PAEW.
Екологи нагадали чиновникам міністерства, що 14 липня 2023 року для спрощення визначення класів відходів та переходу на новий порядок класифікації Міндовкілля підготувало таблицю з орієнтовним співвідношенням кодів відходів ДК 005-96 та проєкт Національного переліку відходів.
“Тобто питання "неспівставності" переліку відходів Державного класифікатора відходів, затвердженого і введеного в дію наказом Держстандарту України від 29.02.1996 № 89, та Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 № 1102, було вирішено Міндовкілля”, – констатують спеціалісти.
Тому вони говорять про різне трактування законодавчих норм минулим та діючим керівництвом міністерства.
У фахівців PAEW виникло кілька питань щодо діючих ліцензіатів:
- Яким чином на підставі висновків державної екологічної експертизи та висновків з ОВД, отриманих до 09.07.2022, суб’єкти отримали ліцензії?
- Як співвідносяться коди відходів, назви операцій, вказані у висновках державної екологічної експертизи та висновках з ОВД, отриманих до 09.07.2022, діючих ліцензіатів з Законом України "Про управління відходами"?
- Чи не є інформація, вказана у висновках державної екологічної експертизи та у висновках з ОВД, отриманих до 09.07.2022, чинних ліцензіатів недостовірною? Чи не є це підставою для анулювання ліцензії?
- Який статус ліцензіатів, які після 09 жовтня 2024 року не отримали дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів?
- За умови перегляду раз на три роки Національного переліку відходів, суб’єктам необхідно проходити чергове ОВД?
Спеціалісти зауважили, що по суті у кожного з операторів ринку залишається одна й та сама установка, один і той самий технологічний процес, “суть яких не зміниться від переписування їх найменування”.
“То чим займається апарат Міндовкілля під час війни, як довго кожен наступний міністр перекладатиме провину за порушення законодавства на попередників і на кому з чиновників це порочне коло буде розірване?”, – ставлять питання вони.
Нагадаємо, що в Асоціації професіоналів довкілля вже звертали увагу Міндовкілля на неправомірність вимог, які висуваються до потенційних отримувачів ліцензій у сфері поводження з небезпечними відходами та дозволів на оброблення відходів. Про те, чому вимагати від діючих підприємств пройти ОВД для отримання нових дозвільних документів – незаконно, читайте у нашому матеріалі.