Верховна Рада проголосувала за зміни до Податкового кодексу, пов’язані з екоподатком shutterstock

Верховна Рада проголосувала за зміни до Податкового кодексу, пов’язані з екоподатком

Ганна Велика

Платників рентної плати також це торкнеться

Народні депутати прийняли за основу проєкт Закону №13157 “Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку з прийняттям Закону України "Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення”.

Ця інформація з’явилася у картці законопроєкту. Тут також можна ознайомитися з текстом документа, пояснювальною запискою до нього та порівняльною таблицею.

“За” прийняття цього нормативно-правового акту проголосували 235 обранців, “проти” – не було жодного голосу. Але пропозицію про скорочення наполовину терміну підготовки проєкту Закону №13157 до другого читання депутати не підтримали – не вистачило голосів.

Також у картці зазначено, що законопроєкт прийнято за основу “із доопрацюванням положень відповідно до ч. 1 ст. 116”.

Чому виникла необхідність вносити зміни до Податкового кодексу

У пояснювальній записці до цього проєкту Закону Міністерство фінансів України обґрунтовує потребу у новому документі такими тезами:

  • з прийняттям Закону України №3855-IX "Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення", що набирає чинності з 08.08.2025 року, планується замінити чинні дозволи (на викиди, водокористування та поводження з відходами) на інтегровані довкіллєві дозволи;
  • старі дозволи діятимуть максимум 4 роки після набрання чинності законом або до отримання інтегрованого дозволу, але у перехідний період оператори ще можуть отримувати традиційні дозволи до отримання інтегрованого довкіллєвого дозволу;
  • після отримання підприємствами інтегрованих довкіллєвих дозволів і втрати чинності дозволами старого зразка для забезпечення належного адміністрування екологічного податку, рентної плати за надра і воду, потрібно оновити Податковий кодекс, щоб податкові органи мали доступ до даних з нових інтегрованих дозволів.

Які зміни пропонуються

Згідно з порівняльною таблицею до цього законопроєкту, додаткові частини отримають 4 статті Податкового кодексу:

  • ст. 250 “Порядок подання податкової звітності та сплати податку” (мова саме про екологічний податок);

  • ст. 252 “Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин”;

  • ст. 255 “Рентна плата за спеціальне використання води”;

  • ст. 258 “Відповідальність платників рентної плати та контроль за її справлянням”.

Зміни до Кодексу передбачають такі зобов’язання:

  • для платників екологічного податку та рентної плати за спеціальне використання води – обчислювати свої податкові зобов’язання з урахуванням даних з інтегрованих довкіллєвих дозволів;

  • для органів, що видаватимуть інтегровані довкіллєві дозволи, – надавити до податкових органів перелік суб’єктів господарювання, яким видано такі дозволи.

Як повідомляла ЕкоПолітика на початку квітня, Кабінет міністрів України схвалив проєкт закону, розроблений Міністерством фінансів України, який зобов’яже платників екологічного податку та рентної плати за спеціальне використання води обчислювати свої податкові зобов’язання з урахуванням даних з інтегрованих довкіллєвих дозволів.

Читайте також
Екологи знайшли недоліки в законопроєктах про біопаливо: в чому проблема
Екологи знайшли недоліки в законопроєктах про біопаливо: в чому проблема

Правила ЄС дозволяють не сплачуватии податок на викиди СО2, якщо паливо вироблене з біомаси

У 2024 році бізнеси Дубенщини у Рівенській області сплатили майже 600 тис. грн екоподатку 
У 2024 році бізнеси Дубенщини у Рівенській області сплатили майже 600 тис. грн екоподатку 

В опублікованих цифрах ЕкоПолітика виявила деяку розбіжність

Бізнеси Рівненщини за 5 місяців сплатили понад 57 млн грн екоподатку
Бізнеси Рівненщини за 5 місяців сплатили понад 57 млн грн екоподатку

Це на 30% перевищило аналогічний показник минулого року