16 липня депутати ухвалили проєкт Закону №11355 “Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення”. “За” проголосувало 256 народних обранців.
Про це повідомив народний депутат Ярослав Железняк у Telegram.
Прийняття цього закону є однією з вимог Ukraine Facility Plan. Дедлайном для його ухвалення був вересень.
Ілюстрація: https://t.me/yzheleznyak
За словами міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Руслана Стрільця, закон про екологічну модернізацію підприємств неодноразово виносився у зал для голосування і не отримував схвалення. Він констатував, що дискусії навколо цієї ініціативи тривали більше ніж 10 років.
"Закон про екологічну модернізацію відкриває нам шляхи до міжнародного фінансування відновлення наших промислових підприємств. Ми стаємо рівноправними партнерами європейських країн у формуванні кліматичної політики. Ми зможемо застосувати механізми, які дозволять уникнути міжнародних обмежень, таких як СВАМ", – наголосив Руслан Стрілець.
Проєкт Закону №11355 передбачає впровадження інтегрованого довкіллєвого дозволу та контроль промислового забруднення на основі застосування найкращих доступних технологій і методів управління (НДТМ) згідно з Директивою 2010/75/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 24.11.2010 року “Про промислові викиди (інтегроване запобігання і контроль забруднень)”.
Він визначає:
- основні вимоги до інтегрованого довкіллєвого дозволу;
- перелік видів діяльності, які вимагають його отримання;
- процедуру видачі;
- підстави відмови у видачі;
- підстави та порядок відкликання інтегрованого довкіллєвого дозволу;
- вимоги щодо обов’язкового застосування найкращих доступних технологій та методів управління, моніторингу викидів і контролю дотримання умов інтегрованого довкіллєвого дозволу.
"Це неймовірно складний та важкий проект Закону, який історично пройшов через декілька ітерацій, але його прийняття (нарешті) свідчить про політичну волю Верховної Ради робити рішучі кроки у збереженні довкілля та здоров'я громадян!", – сказав Олег Бондаренко, голова Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування, який безпосередньо працював над законопроєктом №11355.
Президентка Асоціації професіоналів довкілля (PAEW) Людмила Циганок зауважила, що "одного закону мало і те, наскільки реалістичною стане реформа, залежить від кожного зацікавленого". Вона додала, що попереду багато роботи, закон має багато "гострих кутів", і висловила сподівання, що підзаконні акти зможуть їх вирівняти.
3 липня ЕкоПолітика повідомляла, що екокомітет погодив законопроєкт №11355 про промислове забруднення до другого читання.
Нагадаємо, що даний законопроєкт став “спадкоємцем” євроінтеграційного проєкту закону №6004-д, одного із цілої низки проєктів за номером 6004, працювати над якими законотворці почали ще у далекому 2021 році.
20 червня Верховна Рада України ухвалила за основу проєкт Закону “Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення” №11355. Він виявився практично ідентичним євроінтеграційному законопроєкту №6004-д “Про забезпечення конституційних прав громадян на безпечне для життя і здоров'я довкілля”, для прийняття якого народним обранцям 19 червня не вистачило лише одного (!) голосу.
ЕкоПолітика зробила цілий ряд публікацій, присвячених закону про промислове забруднення. Із них можна зробити загальний висновок, що представники бізнесу та екоспільноти цілком визнають необхідність прийняття даного законопроєкту, але висловили ряд зауважень та застережень щодо термінів введення НДТМ та необхідності врахування реалій воєнного часу в Україні при імплементації європейських екологічних норм та вимог.