В ЄС набув чинності Регламент про акумулятори, який поширюється на будь-які батареї, зокрема промислові та побутові.
Він передбачає обмеження використання шкідливих речовин, зокрема ртуті та свинцю, встановлює обов’язкові цілі з переробки, а також закладає основу для звітності про викиди для акумуляторної промисловості, повідомляє Balkan Green Energy News.
Зазначається, що кобальт, свинець, літій, нікель, мідь та інші види сировини отримують з обмежених ресурсів, які важко отримати в ЄС. Деякі з них навіть мають статус критичної сировини. Регламент покликаний підвищити безпеку, циркуляцію та довговічність акумуляторів протягом усього життєвого циклу. Окрім того, документ відкриває шлях для впровадження стандартів і вимог до шкідливих речовин, переробки, замінності, соціального впливу та викидів парникових газів.
В матеріалі підкреслили, що зобов’язання щодо переробки покликані зменшити залежність від третіх країн. З 2025 року у блоці введуть обов’язкові мінімальні рівні переробленого вмісту.
“Через два роки вся нова споживча електроніка повинна буде мати знімні батареї, а для всіх батарей буде потрібен цифровий паспорт, доступний через QR-код. Компанії у виробничому ланцюжку будуть зобов’язані гарантувати, що джерела сировини не мають негативного впливу на навколишнє середовище чи соціум”, – йдеться у документі.
Єврокомісари заявили, що новий закон просуває циркулярну економіку та амбіції щодо нульового забруднення, а також зміцнює стратегічну автономію ЄС. Це є частиною Європейської зеленої угоди.
Зазначається, що тепер державам-членам потрібно прийняти детальне вторинне законодавство. Адже новий закон закладає основу для звітності про викиди для акумуляторної промисловості та поступового підвищення стандартів. Окрім того, політики погодилися ввести суворіші правила щодо довговічності та продуктивності.
“Зміна клімату є другою за значенням категорією впливу на акумулятори після видобутку та використання мінералів і металів, згідно з положенням. Акумуляторні промислові батареї ємністю понад 2 кВт/год, а також батареї для легких транспортних засобів (LMT) і електромобілів мають отримати декларації про вуглецевий слід. Стандарти будуть поступово підвищуватися”, – йдеться у матеріалі.
У Balkan Green Energy News додали, що глобальний попит на батареї швидко зростає. Очікується, що до 2030 року він зросте в 14 разів, а на ЄС припаде 17% цього попиту.
Нагадаємо, в ЄС планують побудувати 30 гігафабрик для збереження енергії, що сприятиме енергетичній незалежності та досягненню цілей кліматичної нейтральності.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, Україна домовилася з Європейським банком реконструкції та розвитку про оцифрування критичної для Green Deal сировини.