У Польщі випробували перший водневий поїзд власного виробництва

У Польщі випробували перший водневий поїзд власного виробництва

Катерина Бєлоусова

Orlen планує інвестувати у водневі технології $1,7 млрд до 2030 року

Польський нафтовий концерн Orlen випробував перший водневий локомотив на маршруті з Ґдині до Хеля.

Локомотив розробив польський виробник залізничних транспортних засобів PESA Bydgoszcz, повідомляє Polskie Radio.

Директор Бюро водневих технологій і синтетичних палив групи Orlen Ґжегож Юзьвяк розповів, що локомотив планують випробувати у різних місцях Польщі, зокрема для промислового використання, до середини 2024 року.

"Після всіх перевірочних тестів і підготовки нашого заводу з точки зору безпеки для впровадження такого транспортного засобу ми очікуємо, що наступного року локомотив розпочне свою основну роботу", – сказав він.

Зазначається, що стратегія Orlen до 2030 року передбачає 7,4 мільярдів злотих ($1,7 млрд) інвестицій у водневі технології на основі відновлюваних джерел енергії та технології переробки побутових відходів у водень.

В матеріалі додали, що фірми Orlen і Lotos Kolej планують остаточно гідрогенізувати парк локомотивів на виробничому заводі в Плоцьку та інших місцях. У довгостроковій перспективі концерн планує зосередитися на розвитку ринку збуту водню та будівництві мережі водневих АЗС для залізничного транспорту. Також компанія розвиває мережу загальнодоступних водневих заправок у Польщі та за кордоном.

Нагадаємо, у Німеччині дизельні поїзди регіонального сполучення LNVG замінили на перші в світі потяги на 100% водневому двигуні.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, в Італії 4 регіони оголосили тендери на загальну суму €600,5 мільйонів  на поставку водневих поїздів та потягів на акумуляторах.

Читайте також
Єврокомісія прийняла правила для низьковуглецевого водню
Єврокомісія прийняла правила для низьковуглецевого водню

Їх мають дотримуватись як внутрішні виробники ЄС, так і міжнародні компанії-експортери

Єврокомісія виділила майже €1 млрд на проєкти з виробництва відновлюваного водню
Єврокомісія виділила майже €1 млрд на проєкти з виробництва відновлюваного водню

Передбачені субсидії складуть від €0,20 до €1,88 за кг цього палива

Єврокомісія схвалила схему підтримки виробництва відновлюваного водню на €3 млрд
Єврокомісія схвалила схему підтримки виробництва відновлюваного водню на €3 млрд

Більшість виробників будуть знаходитися у країнах, що не є членами ЄС

Єврокомісія виділила 1,4 млрд євро на інноваційні проєкти у галузі водневого транспорту
Єврокомісія виділила 1,4 млрд євро на інноваційні проєкти у галузі водневого транспорту

Вони є дуже амбітними, оскільки спрямовані на розробку технологій і процесів, які виходять за межі сучасних технологій