У Німеччині дозволили продаж біологічного замінника дизеля на заправках shutterstock

У Німеччині дозволили продаж біологічного замінника дизеля на заправках

Єлизавета Волкотруб

HVO100 дозволить скоротити парникові викиди на 90% у порівнянні з традиційним дизельним паливом

З 13 квітня заправні станції у Німеччині можуть продавати 10% суміш дизельного палива з біопаливом, а також біологічний замінник дизеля HVO100.

Про це повідомляє Генеральний директор фонду прямих інвестицій umgi Андрій Горохов у Facebook.

Донедавна німецькі правила безпеки дозволяли лише використання суміші дизельного палива з додаванням не більше 7% біопалива.

"Абревіатура HVO позначає гідроочищені рослинні олії. Це парафінове дизельне паливо, яке виготовляють з відходів на кшталт використаної кулінарної олії", – пояснює Горохов.

За його словами, використання HVO100 дозволить скоротити парникові викиди на 90% у порівнянні з традиційним дизельним паливом, сприяючи досягненню кліматичних цілей.

"Тут німецькі регулятори наздоганяють інші європейські країни. Парафінове паливо вже доступне в Нідерландах, Італії, Австрії та скандинавських країнах, де його ціна приблизно на 15 центів вища, ніж у звичайного дизеля. Перехід на HVO100 не вимагає значних модифікацій існуючих двигунів. Проте заправлятися ним можна, лише якщо виробник автомобіля схвалив цей тип палива для конкретної моделі", – пише Горохов.

Біопаливо відіграє ключову роль у зеленому переході транспортного сектору. Особливо важливою його роль є для вантажних великогабаритних машин, які досі є вкрай складними для електрифікації. Зазначається, що для зменшення викидів вуглецю необхідне використання альтернативних видів палива. Те ж саме стосується й авіаційного сектору.

Як стало відомо, міжнародне енергетичне агентство прогнозує, що до 2028 року світовий попит на біопаливо зросте на 23%. Очікується, що цей процес очолять Бразилія, Індонезія та Індія. Вони вже впроваджують необхідні політичні заходи і мають достатньо побічних продуктів сільського господарства, які можна використовувати як сировину для виробництва біопалива.

Повідомляється, що Україна також має великий потенціал для розвитку сектору біопалива. Зараз у другому читанні знаходиться законопроєкт, який може зробити біопаливо обов'язковим компонентом автобензину. Нещодавно уряд оголосив про свої плани створити спеціалізовану біржу для торгівлі біопаливом, що сприятиме прозорості на ринку та його подальшому розвитку

"Зелене паливо виробляють з рослинних олій, деревної целюлози, залишків риби та інших органічних відходів. Однак кількість такої сировини обмежена, і масштабувати виробництво біопалива для повної заміни традиційного дизеля не вийде. Біодизель можна виробляти і з рослин, вирощених спеціально для цього — ріпаку, сої або кукурудзи. Проте цей варіант критикують за можливий вплив на ринок продуктів харчування, а також шкоду навколишньому середовищу", – повідомляє Горохов.

Горохов каже, що для задоволення зростаючого попиту на біопаливо знадобиться багато землі, води та інших ресурсів. Крім того, вирощування рослин для виробництва палива відбувається з викиданням вуглецю і має вплив на клімат. У Європі тривають дискусії про обмеження використання рослинного біопалива, і майбутнє цього сектору значною мірою залежатиме від рішень, які приймуть регулятори.

Як повідомляла Екополітика раніше, міністр транспорту Німеччини Фолькер Віссінг пригрозив ввести заборону на водіння у вихідні, якщо кліматичне законодавство країни не буде реформовано.

Читайте також
Найвпливовіша політична група ЄС хоче заморозити CBAM і скасувати цілі з ВДЕ
Найвпливовіша політична група ЄС хоче заморозити CBAM і скасувати цілі з ВДЕ

Політики пропонують повернутися до епохи, яка передувала "зеленій хвилі" 2019 року

ЄС може стикнутися із браком коштів для своїх кліматичних цілей вже у 2027 році, – ЄЦБ
ЄС може стикнутися із браком коштів для своїх кліматичних цілей вже у 2027 році, – ЄЦБ

Одна з причин полягає у необхідності країн блоку повертати кошти, отримані на відновлення після пандемії COVID-19

Оновлення у Директиві ЄС щодо промислових викидів і декарбонізації: стали відомі деталі
Оновлення у Директиві ЄС щодо промислових викидів і декарбонізації: стали відомі деталі

Держави-члени ЄС мають ще трохи більше ніж 17 місяців для її транспонування в національне законодавство

ЄС виділяє додаткові €2,7 млрд доходів від СТВ на проєкти декарбонізації та енергоефективності
ЄС виділяє додаткові €2,7 млрд доходів від СТВ на проєкти декарбонізації та енергоефективності

Серед них проєкти модернізації багатоквартирних будинків, розвиток систем зберігання електроенергії, скорочення викидів CO2 під час виробництва тепла та інші