Шведські науковці з Технологічного університету Чалмерса створили акумуляторну батарею з композитного вуглецевого волокна, яка є одночасно і дуже легкою, і дуже міцною.
Про цю прогресивну розробку розповідає Euronews.
Вчені стверджують, що винайшли "найміцніший у світі акумулятор" та зробили прорив у розробці структурної батареї, яка може змінити майбутнє електроніки та транспорту. Вони створили батарею з вуглецевого волокна, яка поєднує високу енергетичну щільність та жорсткість, що дозволяє використовувати її як частину конструкції різних пристроїв.
"Подібно до людського скелету, батарея виконує кілька функцій одночасно", – говорить науковець Річа Чаудхарі, один із авторів статті, нещодавно опублікованої в журналі “Advanced Materials”.
Акумулятор настільки міцний, що може витримувати навантаження, подібно до алюмінію. Це робить її ідеальним рішенням для транспорту, де важлива кожна одиниця ваги.

Фото: University of Technology | Henrik Sandsjö.
Команда розробників помітила велику зацікавленість до свого винаходу з боку автомобільної та аерокосмічної галузей. Завдяки цій технології інженери зможуть зменшити вагу електромобілів і літаків, тому приблизно на 70% збільшиться дальність поїздки на одному заряді.
Окрім транспорту, цей прорив дає можливість створити ультратонкі гаджети. Наприклад, телефони, які матимуть товщину, як у кредитної картки. Новітні батареї у конструкції таких пристроїв дозволять не лише зекономити простір, але й підвищити ефективність та зменшити витрати енергії.
Але одним із головних аспектів цієї розробки є те, що батарея є не просто елементом живлення, а також слугує частиною конструкції самого транспортного засобу чи гаджета. Цей момент відкриває нові горизонти для інновацій у сфері екологічного транспорту та зменшення викидів вуглекислого газу.
Раніше ЕкоПолітика розповідала, що українська компанія COR-Energy успішно випробувала прототип інноваційного накопичувача енергії.