Два кандидати в президенти США – Камала Гарріс та Дональд Трамп – мають кардинально різні погляди на те, як США повинні боротися зі зміною клімату.
Про це пише Euronews.
Камала Гарріс
Ця кандидатка в президенти була одним із перших спонсорів "Зеленого нового курсу" – масштабної серії пропозицій, спрямованих на швидкий перехід Сполучених Штатів на повністю зелену енергетику. Її кампанія також підкреслила важливість лідерства США у боротьбі з кліматичними змінами та економічному зростанні за допомогою сталих ініціатив.
Екологічні групи, які здебільшого підтримують Гарріс, називають її "перевіреним кліматичним чемпіоном", який візьметься за “велику нафту” і розвине кліматичну спадщину Байдена, включаючи політику, що сприяє розвитку електромобілів і обмежує забруднення планети від вугільних електростанцій, що призводить до потепління.
Більш ніж половина дорослого населення США заявили, що довіряють Гарріс "повністю" або "частково", коли йдеться про боротьбу зі зміною клімату, згідно з опитуванням Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research, проведеним у липні.
Дональд Трамп
У той час, як Гарріс ще не виклала детального плану кліматичних дій, Трамп чітко дав зрозуміти, що має намір скасувати багато "кліматичних правил камікадзе" адміністрації Байдена.
Остання адміністрація Трампа намагалася скасувати понад 100 природоохоронних законів. Союзники колишнього президента кажуть, що завдяки консервативній судовій системі, включно з Верховним судом, і лояльним до нього людям в уряді, Трампу цього разу буде легше демонтувати ці правила.
Колишній президент у своїй вступній промові на Республіканському національному з'їзді скандував "свердлити, крихітко, свердлити" і пообіцяв зруйнувати "нову зелену аферу" адміністрації Байдена. Він пообіцяв збільшити видобуток викопного палива і скасувати ключові частини кліматичного закону 2022 року.
Коли урагани "Хелен" і "Мілтон" обрушилися на США, спричинивши смерть і руйнування, вчені попереджали, що ці потужні шторми, швидше за все, викликані зміною клімату. Після них Трамп вкотре відкинув кліматичні зміни як "одну з найбільших афер усіх часів і народів".
Згідно з опитуванням Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research, близько 7 з 10 респондентів заявили, що вони "не дуже" довіряють Трампу або "зовсім не довіряють", коли мова йде про клімат.
Позиція кандидатів у президенти щодо електромобілів
Трамп часто критикував жорсткі правила щодо викидів нових автомобілів, запроваджені Байденом, називаючи їх "мандатом" для електромобілів. Він заявив, що виробництво електрокарів знищить робочі місця в автомобільній промисловості. Однак в останні місяці він пом'якшив свою риторику, заявивши, що він за те, щоб "дуже невелика частина" автомобілів була електричними.
Представники галузі очікують, що Трамп відмовиться від політики Байдена щодо електромобілів і спробує скасувати податкові пільги, які, за словами Трампа, йдуть на користь Китаю.
Гарріс не оголосила про план розвитку електромобілів, але на посаді віцепрезидента рішуче їх підтримувала.
Трамп і Гарріс про Паризьку угоду
Трамп, який назвав зміну клімату "обманом", відмовився від участі США в Паризькій кліматичній угоді 2015 року. Він пообіцяв зробити це знову під час свого другого президентського терміну. Глобальний план зі скорочення викидів вуглецю Трамп назвав нездійсненним і подарунком Китаю та іншим великим забруднювачам.
Нещодавно він назвав угоду "обкраданням", і є припущення, що Трамп може навіть спробувати вивести США з Рамкової конвенції Організації Об'єднаних Націй про зміну клімату (РКЗК ООН), яка лежить в основі угоди. Це позбавить країну можливості брати участь у майбутніх міжнародних переговорах щодо зміни клімату.
США повернулися до Паризької угоди невдовзі після того, як Байден вступив на посаду президента у 2021 році, і Гарріс назвала цю угоду критично важливою для розв'язання проблеми зміни клімату та захисту "майбутнього наших дітей".
Раніше ЕкоПолітика писала про те, якою буде кліматична політика Камали Гарріс, якщо вона очолить США.