У листопаді в Україні зареєстрували близько 13,5 тисяч електроавтомобілів. Якщо порівняти цю цифру із показниками листопада минулого року, то ринок продемонстрував невпинне і швидке зростання – на 146%. Поки внутрішні перепродажі трохи просідають, найбільший приріст демонструють нові електрокари з-за кордону.
Про це повідомили в Інституті досліджень авторинку.
Сегменти ринку у динаміці
Аналітики розповіли, як змінилась частка електрокарів у місячній та річній динаміці:
- Імпорт електромобілів з пробігом в листопаді становив 56,1% (7569 шт.). Ця група авто стабільно складає основу українського ринку електрокарів. Порівняно з минулим місяцем, кількість автівок в цьому сегменті трохи впала – на 4,6%, проте цей показник на 170,4% перевищує показник минулого року.
- Імпорт нових електроавтомобілів склав 23,4% (3154 шт.). Дослідники особливо відзначають цей показник – вперше частка нових електрокарів перевищила частку внутрішніх продажів та загалом перетнула відмітку в 3000 одиниць. Це на 28,9% більше, ніж у жовтні 2025 року та на рекордні 252% більше, ніж у листопаді 2024-го.
- Перепродаж вживаних авто на внутрішньому ринку – 20,5% (2776 шт.). Цей сегмент продемонстрував найнижче місячне падіння (-19,3%) та найменше річне зростання (+50,6%).

Джерело: Інститут досліджень авторинку
Повернення ПДВ як драйвер ринку
Зміщення інтересу покупців на імпортні авто – нові чи вживані – експерти пояснюють наближенням дати повернення сплати ПДВ за розмитнення. Тож ті покупці, які мають намір та можливість, намагаються встигнути завезти електрокари з-за кордону.
Незмінною причиною лишається небажання купувати авто з "досвідом" їзди українськими дорогами. Проте продаж вживаних авто на внутрішньому ринку в річному вимірі все ж зріс. Але дослідники Інституту пояснюють це загальним зміцненням інтересу до електроавтомобілів.
Динаміку зростання частки нових електрокарів в Інституті називають феноменом, адже зазвичай цей сегмент просідав через невисоку купівельну спроможність українців.
"Попит переважно закривають незалежні мультибрендові дилери, які, судячи з тенденцій, прагнуть переходити до форматів офіційного представництва тих чи інших марок – часто китайських. Однак важливо враховувати й новий фактор: уряд Китаю вводить заборону на експорт певних моделей. Тож наступного року статистика продажів нових електроавто може змінитися – і через ПДВ, і через ці обмеження", – розповів експерт авторинку Остап Новицький.
Загальний портрет ринку
За найсвіжішими даними, електричний автопарк в Україні складає 214,7 тис. одиниць. В цій кількості не враховані промислові електрокари, рейкові машини, тролейбуси й мотоцикли. Майже 98% всіх електроавто – легкові (210,3 шт.). Є ще 4,4 тис електричних вантажівок та 9 електробусів.
Лідери серед електрокарів на українських дорогах: Tesla (20,2%), Nissan (17,4%) та Volkswagen (12,2%).
Електроавтомобілі залишаються "наймолодшим" сегментом транспорту в Україні з середнім віком 5,6 років.
ЕкоПолітика раніше розповідала, які електрокари вважають найкращими експерти порталу Autocar.