Хто з власників котлів для опалення має сплачувати екоподаток

Хто з власників котлів для опалення має сплачувати екоподаток
Катерина Бєлоусова

При спалюванні 10 тонн вугілля розмір екоподатку сягне 1 475,37 грн

Підприємці, які використовують  газові, твердопаливні та рідкопаливні  котли для обігріву виробничих та офісних приміщень мають сплачувати екологічний податок.

Також вони мають зареєструвати котли як стаціонарні джерела викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря та користуватися ними лише після отримання дозволу, повідомляє Управління екології виконкому Криворізької міської ради у Facebook.

Зазначається, що людям, які використовують котли для опалення будинків чи квартир, не потрібно отримувати дозвіл та сплачувати екоподаток.

Розмір екоподатку за викиди у повітря від котлів, при використанні 10 тонн палива:

  • вугілля – 1475,37 грн (валовий викид забруднюючих речовин на 10 тонн палива 1,51 тонни);
  • мазут – 592,22 грн (0,51 тонни);
  • дрова – 99,12 грн (0,26 тонни);
  • природний газ – 86,97 грн, де 10 тонн – 13831,26 м3 газу (0,26 тонни).

“Важливим фактором при експлуатації твердопаливних та рідкопаливних котлів є використання сертифікованого палива (дрова, пелети, брекети, вугілля, рідке паливо), що сприятиме зменшенню забруднення атмосферного повітря та забезпечить оптимальні умови життєдіяльності мешканців міста”, – підкреслили у повідомленні.

Зазначається, що Постанова Кабінету міністрів від 18.03.2022 №314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану"  передбачає отримання дозволу на викиди за декларативним принципом. Тобто подання декларації про провадження господарської діяльності до Міністерства економіки. Підприємці, які подали такі декларації мають протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану мають отримати відповідні дозвільні документи.

Раніше ЕкоПолітика звернулася до Державної податкової служби за розʼясненнями щодо зміни ставки екоподатку а скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти. З 1 січня 2024 року вона зросте до 90 відсотків від встановлених ставок.

Читайте також
Уряд має домовитися з ЄС про відтермінування СВАМ для України — ФРУ
Уряд має домовитися з ЄС про відтермінування СВАМ для України — ФРУ

Це мито на парникові викиди призводить до критичних втрат у металургії та цементній галузі

У Києві та великих містах України 7 жовтня погіршилася якість повітря
У Києві та великих містах України 7 жовтня погіршилася якість повітря

Єдиним обласним центром із безпечним рівнем забруднення є Ужгород

Якість повітря у Києві та великих містах України 6 жовтня
Якість повітря у Києві та великих містах України 6 жовтня

Рівень забруднення найвищим серед обласних центрів наразі є в Івано-Франківську

У ЄС оприлюднили третю квартальну ціну на викиди вуглецю у межах CBAM
У ЄС оприлюднили третю квартальну ціну на викиди вуглецю у межах CBAM

Ціна IV кварталу стане відома 4 січня 2027 року