CBAM може вплинути на Індію значно менше, ніж на інші країни shutterstock

CBAM може вплинути на Індію значно менше, ніж на інші країни

Катерина Бєлоусова

CBAM має виступати як перетворювальний, а не каральний засіб для країн, що розвиваються

Європейський механізм коригування вуглецевих кордонів (CBAM) може створити короткострокові виклики для індійського експорту, однак вплине на країну значно менше ніж на інші.

Хоча частка експорту до ЄС сягаю близько 11%, основну продукцію складають одяг та взуття, кераміка, гранітні плити, горіхи, спецій тощо, повідомляє Swarajya.

В матеріалі пояснили, що CBAM охоплює галузі виробництва цементу, металургії, алюмінію, добрив та електроенергії. Тобто цільовими країнами для механізму є не Індія, а росія, Китай, Туреччина, які є основними експортерами сталі та алюмінію до ЄС. 

“Індія не є експортером цементу та добрив до ЄС, а частка сталі та алюмінію значно менша порівняно з іншими країнами”, – пояснили автори.

Вони підкреслили, що у короткостроковій перспективі CBAM лише посилить набір торгівельних проблем, які вже посилилися тарифними війнами, переукладеними договорами, зростанням протекціонізму.

“Можна з упевненістю сказати, що підхід для Індії міг би полягати у вирішенні цього питання на двосторонній основі з ЄС, поряд із підготовкою до створення власної системи торгівлі викидами вуглецю. Податки на енергоносії, якщо їх перерахувати на вуглецеві еквіваленти, самі по собі будуть досить високими для Індії”, – зазначили в матеріалі.

Автори також підкреслили, що Індія докладає значних зусиль до скорочення викидів парникових газів. Країна зобовʼязалася досягти кліматичної нейтральності до 2070 року.

Так, Бюро енергоефективності Індії у жовтні 2021 року опублікувало проєкт плану консультацій із зацікавленими сторонами, у якому запропоновано три етапи для прийняття системи обмеження та торгівлі викидами вуглецю. А в липні 2022 року Лок Сабха (нижня палата парламенту) прийняв закон, який започатковує створення добровільної схеми торгівлі вуглецевими кредитами.

В матеріалі зазначили, що у двосторонній дискусії з ЄС Індія може наголосити на наступних моментах:

  • для забезпечення захисної нейтральності в CBAM ЄС може зробити еквівалентне зниження інших (тарифних і нетарифних) торговельних бар’єрів для чистіших секторів, щоб у цілому підтримувався мережевий нейтралітет;
  • країнам, що розвиваються, необхідна допомога, шляхом передачі технологій для мінімізації викидів, що може значною мірою сприяти створенню справедливого поля в цьому просторі;
  • частина доходу від CBAM може бути спрямована на допомогу країнам, що розвиваються, у рамках цієї ініціативи, включаючи будь-які необхідні капіталовкладення, як-от допомога у виробництві екологічнішого цементу у В’єтнамі чи хімічних речовин в Індонезії.

“По суті, CBAM не має виступати як каральний засіб для країн, що розвиваються, а перетворювальний”, – додали автори.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, в Індії планують запустити ринок торгівлі викидами вуглецю для основних джерел викидів в енергетичній, сталеливарній та цементній промисловості.

Читайте також
Ключові відмінності CBAM у Великій Британії та ЄС: експерти розкрили деталі 
Ключові відмінності CBAM у Великій Британії та ЄС: експерти розкрили деталі 

Підходи британського королівства та європейського блоку схожі, але є й розбіжності

ЄС має знову обміркувати можливість звільнення України від CBAM, – аналітики CER
ЄС має знову обміркувати можливість звільнення України від CBAM, – аналітики CER

Фахівці також наполягають на допомозі країнам-партнерам у декарбонізації їхньої промисловості

Експерт назвав 3 складові, які допоможуть Україні уникнути руйнівного впливу CBAM на економіку
Експерт назвав 3 складові, які допоможуть Україні уникнути руйнівного впливу CBAM на економіку

Сплата нового вуглецевого мита – це серйозний виклик для вітчизняних виробників

Українські компанії мають право на європейську підтримку для зеленого переходу, – Станіслав Зінченко
Українські компанії мають право на європейську підтримку для зеленого переходу, – Станіслав Зінченко

Надзвичайно важливо, аби Європейський Союз ставився до України, як до своєї частини, а не як до третьої країни