Нідерландський орган з питань викидів вже зараз приймає заявки на отримання статусу декларанта CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism – механізм вуглецевого коригування імпорту).
Про це повідомив юрист компанії KPMG Meijburg & Co Халід Абдулла, який спеціалізується на непрямих податках, міжнародній торгівлі, податкових та судових спорах.
Він розповів, що заявка складається з трьох основних розділів:
1. Інформація про компанію.
До цього розділу входить основна інформація про компанію, наприклад, номер EORI (Economic Operators’ Registration and Identification – це реєстраційний та ідентифікаційний номер економічного оператора, зареєстрованого на митній території ЄС – ред.), контактні дані та інформація про те, чи подає особа заявку від свого імені або як непрямий митний представник.
2. Господарська діяльність та відповідність вимогам законодавства.
Тут міститься інформація про типи товарів CBAM, які компанія імпортує, очікувані обсяги та вартість (на цей та наступний роки), а також про те, в яких країнах ЄС компанія працює як імпортер або декларант.
Нідерландські компанії мають подати також довідку про дотримання податкового законодавства від податкової служби Нідерландів, а також зробити заяву під чесне слово про те, що ні їхня компанія, ні ключові співробітники не були причетні до будь-яких серйозних або неодноразових порушень митних, податкових правил або зловживань на ринку за останні 5 років.
3. Фінансова та операційна спроможність.
Інформація, яку компанії потрібно подати у цьому розділі, залежить від того, скільки товарів CBAM вона планує імпортувати щорічно:
1) невеликий об’єм (не перевищує 500 тонн): додаткові документи не потрібні;
2) середній об’єм (від 500 до 2000 тонн включно): жодних документів заздалегідь не потрібно, але компанію можуть обрати для випадкової перевірки. Якщо це станеться, компанію попросять подати документи:
- річні звіти за останні 3 роки (за наявності);
- опис того, як компанія управляє деклараціями CBAM та придбанням сертифікатів CBAM.
3) великий об’єм (понад 2000 тонн): необхідно завантажити:
- річні звіти за останні 3 роки (за наявності);
- документацію, що показує, як організовані процеси CBAM у компанії (хто обробляє декларації, як купуються сертифікати тощо).
Якщо компанія має дійсний дозвіл AEO, то вона, як правило, звільняється від подання документів про фінансову спроможність.
Нещодавно ЕкоПолітика розбиралася, чи насправді Україна має прогрес у підготовці щодо повноцінного запровадження CBAM. Що ми з’ясували, читайте у нашому матеріалі.