Американська компанія Universal Hydrogen провела тестовий політ на 40-містному пасажирському регіональному авіалайнері з використанням водневих паливних елементів.
Політ, який в компанії назвали початком декарбонізації світової авіаіндустрії, тривав 15 хвилин на висоті 1 066 метрів, повідомляє Business Wire.
В матеріалі розповіли, що у першому випробувальному польоті один із турбінних двигунів літака замінили на електричну силову установку на паливних елементах мегаватного класу. Інший залишився звичайним двигуном для безпеки польоту.
Зазначається, що цей політ був першим у дворічній кампанії льотних випробувань, яка, як очікується, завершиться у 2025 році введенням в експлуатацію регіональних літаків ATR 72, переобладнаних для роботи на водні.
"Сьогоднішній день увійде в історію як справжній початок декарбонізації світової авіаіндустрії, і ми в Connect Airlines надзвичайно пишаємося тією роллю, яку ми, як перший оператор США, будемо відігравати у розвитку Universal Hydrogen", – сказав Джон Томас, генеральний директор компанії Connect Airlines, що замовляла ці випробування.
В матеріалі підкреслили, що Connect Airlines домовилася з Universal Hydrogen щодо переобладнання 75 регіональних літаків ATR 72-600 на водневі силові агрегати з правами придбання ще 25 додаткових літаків.
"Ми взяли на себе зобов’язання стати першою авіакомпанією Північної Америки з нульовим рівнем викидів, і цей історичний політ, який використовує водень, який можна генерувати лише за допомогою сонячного світла та викидаючи лише воду, є ключовою віхою на нашому шляху", – додав Томас.
Пілот літака розповів, що шум і вібрація від трансмісії на паливних елементах значно нижчі, ніж від звичайного турбінного двигуна.
В матеріалі підкреслили, що паливні елементи літака спеціально модифіковані для використання в авіації. Так силовий агрегат не використовує батарею, а паливні елементи напряму керують електродвигуном, що значно зменшує вагу та вартість.
"Літаки переобладнані на водень за допомогою комплекту для переобладнання післяпродажного обслуговування, що стосується існуючого парку, а не розробки абсолютно нового літака. А водневе паливо використовує модульні капсули, сумісні з існуючими мережами вантажних перевезень і обладнанням для обробки вантажів в аеропортах, завдяки чому кожен аеропорт у світі готовий до використання водню", – розповів Пол (Павел) Єременко, співзасновник і генеральний директор Universal Hydrogen, який народився в Україні.
Зазначається, що Universal Hydrogen планує перейти від регіональних літаків до більших моделей. Виготовлення водневих літаків, можливо, єдина можливість для авіації наблизитися до цілей Паризької угоди щодо викидів без необхідності стримувати обсяг авіаційного руху.
“Сьогодні відкривається новий розділ в історії авіації та боротьби зі зміною клімату”, – підкреслили в матеріалі.
Нагадаємо, лідери аерокосмічної галузі вважають “зелений” водень перспективним екопаливом для літаків, супутників та космічних кораблів.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, NASA шукає партнерів для розробки технологій, необхідних для створення нового покоління однофюзеляжних авіалайнерів із низьким рівнем викидів, які зʼявляться на ринку у 2030-х роках.